Ciągnik siodłowo-balastowy Kamaz


Ciągnik siodłowo-balastowy Kamaz to po części eksperymentalny, po części pełniący rolę prototypowego studium nowy typ, oznaczony jako 63953 8×8.

Samochód ten został opracowany w fabryce w Nabiereżnyje Czełny wspólnie z Katedrą Maszyn Kołowych na Moskiewskim Państwowym Uniwersytecie Technicznym imienia Baumana. Ten ciężki terenowy ciągnik siodłowo-balastowy może znaleźć zastosowanie zarówno w sektorze cywilnym, jak i wojskowym. Ma układ osi 2+2, długą kabinę pochodzącą z najnowszej generacji kabin Kamaza opartych na niemieckiej technologii Mercedesa Axor oraz osprzęt, w tym wzmocnioną chłodnicę, zamontowany w tzw. szafie za kabiną. Jego technicznie dopuszczalna masa całkowita wynosi 36000 kg. Źródło napędu stanowi turbodoładowany silnik wysokoprężny o mocy maksymalnej 550 KM. Formuła układu napędowego jest 8×8, a na wszystkich kołach założono jedynie pojedyncze ogumienie z bieżnikiem terenowym. W dodatku ciężarówka otrzymała niezależne zawieszenie, ze swojej strony jeszcze podnoszące jej dzielność terenową – mobilność taktyczną.

Konstruktorzy tego auta zapewniają, że opracowane komponenty nie mają odpowiedników w rosyjskim przemyśle motoryzacyjnym i mogą być używane podczas wymiany importowanych podzespołów instalowanych w krajowych pojazdach. Generalnie Kamaz typ 63953 8×8 pełni rolę egzemplarza doświadczalnego, w oparciu o który testowane są premierowe elementy, rozwiązania i technologie.

Komentarze wyłączone