Kamaz 5490. Wspólne dzieło Kamaza i Daimler Trucks


Pierwsze efekty współpracy Mercedesa z Kamazem pokazane zostały na wystawie w 2011. Nowy Kamaz 5490 wykorzystywał kabinę Mercedesa Axora; alternatywą był projekt kabiny zaoferowany przez koreański koncern DMEC, specjalizujący się w zaawansowanej inżynierii.

Nowy, rosyjsko-niemiecki Kamaz ma być sprzedawany od końca 2013 roku. Tylko nazwa pozostała ta sama; wszystkie części są zaprojektowane od nowa. To jest już Kamaz XXI wieku.

Ciężarówki serii 5490 otrzymają:
• diesle od 420 do 500 KM w technologii common rail
• klimatyzację dopasowaną do trudnych warunków
• nową elektronikę opracowaną wraz z Intelem (w tym EBS i ESP)
• pneumatyczne zawieszenie kabiny
• zawieszenie powietrzne (ECAS – Electronically Controlled Air Suspension)
• system multimedialny
i oczywiście nowoczesną stylizację, zrywającą z przeszłością marki.

Nowe inwestycje szacowane są na 150 milionów dolarów; pozwolą na uzyskanie doskonałej ekonomii jazdy i nowych standardów bezpieczeństwa, zgodnie z trendami rynku. W 2013 roku Kamaz planuje sprzedać 45000 pojazdów, w tym i najnowszych modeli 5490.

Komentarze wyłączone