BMC Neocity 8.5 m testowany przez MKS Krosno

autobus bmc neocity
Od 11 czerwca 2025 roku na linii A można przejechać się wyjątkowym autobusem testowym marki BMC, To efekt współpracy MKS Krosno z firmą Autobagi Polska Sp. z o.o. – wyłącznym przedstawicielem tej marki w naszym kraju.

Testowany model to BMC Neocity 8.5m diesel – w 100% niskopodłogowy, przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, wózków inwalidzkich i dziecięcych oraz potrzeb osób starszych. Autobus oferuje nowoczesne wyposażenie, komfortową przestrzeń pasażerską i solidne parametry techniczne. Pojazd ten ma 8,5 m długości i 2,4 m szerokości. Jednorazowo może przewieźć około 70 pasażerów, oferując im 21 miejsc siedzących i 51 miejsc stojących. To model, który bardzo dobrze sprawdza się w ruchu miejskim, na zatłoczonych ulicach i w dużych korkach. Jest ekonomiczny w użytkowaniu i ekologiczny – napędza go 205-konny silnik, spełniający normę czystości spalin Euro 6c.

Wojciech Traczuk Dyrektor ds. Rozwoju Autobagi Polska Sp. z o.o., stwierdza „BMC ma swoim portfolio niezwykle bogatą paletę autobusów miejskich, od wersji klasy midi po wersje klasy mega. BMC Neocity 8.5m diesel to wariant klasy midi i zarazem niezwykle nowoczesny pojazd o wielowdrożeniowych możliwościach. Już kilka lat temu nasz dział analiz wskazywał bowiem, że o ile odmiany bazowe, 12-metrowe, są w naszym kraju uważane przez operatorów transportu publicznego za niezwykle uniwersalne, to właśnie midibusy, klasy długości 8-9 m i szerokości do 2450 mm są sprzętem niezwykle uniwersalnym. Przede wszystkim mogą być z powodzeniem wykorzystywane we wszystkich miastach, bez względu na ich wielkość. W miastach do 50000-60000 mogą obsługiwać wszystkie linie. W większych ośrodkach, a szczególnie w aglomeracjach, nadają się zaś do wdrożenia na liniach mniej obciążonych – prowadzących do dzielnic peryferyjnych, w tym domów jednorodzinnych, poprowadzonych jako okrężne linie dojazdowe – dowozowe z dzielnic bloków do przystanków/centrów przesiadkowych oraz na liniach nocnych, od niedzieli do czwartku, gdy korzysta z nich mniej pasażerów. Tu ciekawym wskazanym nurtem są właśnie krótkie linie okrężne – dowozowe, obsługujące mały obszar, kursujące dosyć regularnie i często oraz mające na celu naturalne zniechęcenie mieszkańców do jazdy własnymi samochodami, gdyż postawienia na zbiorową komunikację publiczną. Powyższe przekłada się na naturalne korzyści ekologiczne i ekonomiczne, a przede wszystkim oznacza mniej spalin, niższe zużycie energii na przemieszczonego pasażera oraz ograniczone zatłoczenie na drogach, w pierwszym rzędzie w godzinach szczytu. Wskazuję w tym kontekście na zasadnicze cechy tych autobusów kategorii midi, takie jak mały rozstaw osi i zredukowana szerokość, pozwalające na bardziej swobodne użycie na ulicach krętych, węższych czy z parkującymi na poboczach autami osobowymi, które nieraz trzeba umiejętnie omijać. To po prostu niezwykle zwinny tabor, mogący się w sposób wysoce zoptymalizowany wkomponować w tkankę miejską – współczesnego miasta, dążącego do poziomu tzw. bystro-inteligentnego. Poza tym model ten z powodzeniem może być stosowany na liniach podmiejskich. W rezultacie stanowi bardzo dobre – efektywne i skuteczne – narzędzie do walki z tzw. wykluczeniem komunikacyjnym. W takim układzie pojazdy te, przy odpowiednio poprowadzonej ich implementacji, mogą wykonywać pracę przewozową przez cały dzień. Dla licznych operatorów jest to jeden z kluczowych czynników w ekonomizacji swojego funkcjonowania i tym samym mocno przemawiający na ich zakupem”

 

BMC Neocity 8.5m diesel

 

Silnik Cummins B4.5 E6 – turbodoładowany z chłodzeniem powietrza doładowującego, 4-cylindrowy, rzędowy, o pojemności 4,5 l, moc maksymalna 151 kW/205 KM przy 2300 obr/min, maksymalny moment obrotowy 832 Nm przy 1200-1450 obr./min
Pojemność zbiornika paliwa 210 l
Pojemność zbiornika AdBlue 38 l
Skrzynia biegów – Voith, automatyczna, liczba biegów – 4 do przodu, 1 do tyłu
Oś przednia – BRIST, nośność 5500 kg
Oś tylna – BRIST, przełożenie 4,86:1, nośność 10400 kg

Zawieszenie: oś przednia – dwie poduszki powietrzne, dwa amortyzatory teleskopowe, oś tylna – cztery poduszki powietrzne, cztery amortyzatory teleskopowe, system przechyłu bocznego po prawej stronie dla ułatwiania wsiadania i wysiadania (ECAS)
Podwozie – typ profilu Monokok Knitted (całkowicie niska podłoga)
Opony – rozmiar 245 / 70R 19,5 – 6 sztuk
Obręcze – rozmiar 6,75 x 19,5
Układ elektryczny – instalacja 24 V
Akumulator 2 x 12 V / 180 Ah
Alternator 24 V / 3 x 120 Ah
Układ kierowniczy – wspomagany hydraulicznie, jednoobwodowy
Hamulce – elektronicznie sterowany układ hamulcowy EBS (ABS+ASR)
Hamulce tarczowe sterowane pneumatycznie
Intarder – Napędzany dźwignią i/lub pedałem
Pneumatycznie sterowany hamulec postojowy,

Wyposażenie standardowe
Ręcznie odchylana rampa dla pasażerów niepełnosprawnych
Ręcznie odchylana klapa wentylacyjna dachu
System ostrzegania i gaszenia pożaru
Elektrycznie sterowane podgrzewane lusterka boczne
Oświetlenie wnętrza LED
Izolowana kabina kierowcy
Zegar cyfrowy
Elektryczny wentylator układu chłodzenia silnika
Zintegrowana regulowana kierownica z deską rozdzielczą

Wyposażenie opcjonalne
Klimatyzacja
Elektroniczny wskaźnik linii
Kamery bezpieczeństwa i system nagrywania
Elektryczna klapa wentylacyjna dachu
Monitor LCD
Ładowarka mobilna
System ostrzegania o ciśnieniu w oponach
System wentylacji turbowentylatora
Centralny system smarowania podwozia
System zliczania pasażerów
System komunikatów głosowych
Podgrzewacz
Lusterka boczne typu Ram
Oświetlenie górnej części drzwi
Czujnik parkowania

Wymiary
Rozstaw osi 4535 mm
Maksymalna długość 8500 mm
Maksymalna szerokość 2450 ,,
Maksymalna wysokość 3155 mm
Wysokość wewnętrzna 2390
Zwis przedni 2040 mm
Zwis tylny 1925 mm
Rozstaw kół z przodu 2072 mm
Rozstaw kół z tyłu 1885 mm
Wysokość wejścia 340 mm
Szerokość wewnętrzna 2325 mm

Pojemność robocza
21 siedzących + 51 stojących
24 siedzących + 43 stojących
(21 stałych + 4 składanych)
21 siedzących + 43 stojących + 1 EY

No comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *