2 grudnia w Polsce pojawiły się najnowsze, w pełni niskopodłogowe, 18-metrowe autobusy miejskie BMC 18 M. To pierwsze tego typu pojazdy w kraju, wyposażone w zaawansowany system bezpieczeństwa GSR2, który nie tylko monitoruje zachowanie kierowcy i pojazdu, ale także wspomaga uniknięcie kolizji poprzez zaawansowane funkcje ostrzegawcze i korekcyjne.
Te innowacyjne autobusy będą obsługiwane przez firmę Kłosok, która na zlecenie miast i operatorów realizuje przewozy miejskie i podmiejskie w kilkunastu ośrodkach w Polsce. Jest to długoletni i sprawdzony partner Autobagi Polska, co dodatkowo podkreśla wiarygodność projektu.
Zaawansowana technologia i niezawodna konstrukcja
Model BMC 18 M to typowy przegubowy autobus miejski, napędzany silnikiem Cummins L9E6 o mocy 269 kW i momencie obrotowym 1584 Nm, co zapewnia wysoką wydajność przy zachowaniu norm emisji spalin. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów ZF oraz osiami tego samego producenta, pojazd oferuje nie tylko płynną jazdę, ale również niskie koszty eksploatacji.
W układzie jezdnym zastosowano elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne z funkcją przyklęku, które zwiększa komfort pasażerów i ułatwia wsiadanie. Wszystkie osie mają odpowiednią nośność: przednia 8200 kg, środkowa i tylna po 13 000 kg.
Nadwozie wykonano z materiałów odpornych na korozję i drobne uszkodzenia, co czyni pojazd trwałym i dostosowanym do miejskiego ruchu ulicznego. Pojemność robocza wynosi do 155 pasażerów (39 miejsc siedzących, 113 stojących, 2 miejsca na wózki inwalidzkie i 1 na wózek dziecięcy).
System GSR2 – bezpieczeństwo na najwyższym poziomie
System GSR2 (General Safety Regulation 2) jest integralnym elementem wyposażenia BMC 18 M, znacznie podnoszącym poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego. Obejmuje takie funkcje jak:
- System zapobiegania kolizjom (AEBS) – automatyczne hamowanie w sytuacjach awaryjnych.
- Monitorowanie zmęczenia kierowcy (DMS) – analiza zachowania kierowcy w czasie jazdy, z ostrzeżeniami w przypadku wykrycia oznak dekoncentracji.
- Asystent pasa ruchu (LDW) – ostrzeżenia przy niezamierzonym zjechaniu z pasa ruchu.
- Czujniki martwego pola – wspierające kierowcę podczas manewrów w gęstym ruchu miejskim.
Dzięki zastosowaniu tych technologii, BMC 18 M spełnia najbardziej rygorystyczne normy bezpieczeństwa UE, przyczyniając się do ochrony pasażerów, pieszych oraz innych uczestników ruchu.
Komfort i dodatkowe wyposażenie
Standardowe wyposażenie autobusu obejmuje m.in. rampę dla osób z niepełnosprawnościami, LED-owe oświetlenie wnętrza, system wykrywania i gaszenia pożaru, a także izolowaną kabinę kierowcy. Opcjonalnie można wyposażyć pojazd w klimatyzację, kamery monitorujące, ładowarki USB, system zliczania pasażerów oraz wiele innych nowoczesnych rozwiązań.
BMC 18 M to nie tylko nowoczesny, ale przede wszystkim bezpieczny i niezawodny wybór dla miast, które stawiają na komfort pasażerów oraz innowacyjne podejście do transportu publicznego.
No comment